Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012

Οι άνθρωποί μου του Σταύρου Θεοδωράκη

Από το βιβλίο Οι άνθρωποί μου του Σταύρου Θεοδωράκη, Εκδόσεις Ποταμός


Ερώτηση στον Περικλή Κοροβέση, φερόμενο ως εκτελεστή της 17Ν, ο οποίος δηλώνει "ανακυκλωτής αριστερών ιδεών".

Όσο γερνάς μαλακώνεις ή σκληραίνεις: 
Όσο γερνάω, αντιλαμβάνομαι ότι ξέρω λιγότερα. Όταν ήμουν νέος ήμουν θρασύς, εγωιστής, απόλυτος...Με τα χρόνια, βλέπω ότι οι έννοιες του σωστού και του λάθους είναι μια επίπονη ιστορία. Τώρα πια αμφιβάλλω περισσότερο και μου αρέσει να βρίσκω κάποιον να μου γυρίζει τα μυαλά. Να με πείθει δηλαδή. Να χάσω μια σιγουριά. Είμαι σε μια φάση που χάνω σιγουριές. 

Ερώτηση στον Μπάμπη Μπίζα, ο οποίος έχει επισκεφτει μόνο 194 χώρες.

Το χρώμα σας δεν σας εμπόδισε να πλησιάσετε κάποια μέρη;
Έχω έναν τρόπο να πλησιάζω τους ανθρώπους, να γίνομαι ένα με αυτούς, να μην ξεχωρίζω. Κοιμάμαι όπου χρειαστεί, μέσα σε αγωγούς, κάτω από γέφυρες, τρώω στο δρόμο από τον μικροπωλητή, άλλοι σιχαίνονται, για μένα είναι αυτονόητο. Τρώω σαύρες, φίδια, ό,τι τρώνε οι ντόπιοι. Έχω φάει μεταξοσκώληκες στην Κορέα. Τους τρώνε αντί για τσιπς και πατατάκια. Μάλλον είναι υγιεινότερα από τα γαριδάκια. 

 Ερώτηση στον Αριστείδη Χαιρέτη-Γυαλάφτη, βοσκό εξπέρ στις μαντινάδες από τα Ανώγεια. 

Δεν σου έλειψε ποτέ τίποτα;
Αν αγαπάς τον εαυτό σου, μια ρώγα τρως και χορταίνεις. Αν αγαπάς όμως τα πολλά καράβια, δεν φχαριστιέσαι με τίποτα. "Φεύγει η ζωή και χάνεται και δεν γιαγέρνει, φως μου, και εσύ θαρρείς πως θα γενείς κατακτητής του κόσμου". 

Ερώτηση στον Λύο Καλοβυρνάς, ομοφυλόφιλος

Γιατί πιστεύετε ότι υπάρχει τέτοιος δισταγμός για να φανερώσει κάποιος τη σεξουαλική του ταυτότητα;
Γιατί ως γκέι ή λεσβίες δεν έχουμε καλά πρότυπα. Ή είμαστε η τρελή κομμώτρια του Παραβά, ή είμαστε ο ψυχοπαθής δολοφόνος, ή ο τελείως ασέξουαλ διακοσμητής που είναι καλός για παρέα, αλλά μέχρις εκεί. Αυτά δεν είναι πραγματικά πρότυπα, είναι γελοία. Είναι σαν μια γκόμενα η οποία φοράει μόνο ψηλοτάκουνα και νιαουρίζει. Αυτές είναι οι γυναίκες;

Ερώτηση στον πατέρα της Αγγελικής που έγινε Άγγελος

 Τη βιβλιοθήκη που την έχεις; Μας παρουσιάζεις έναν άνθρωπο χωρίς ταμπού. 
Έχω την εντύπωση ότι ο τρόπος σκέψης είναι έμφυτος. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πολύ καλούς χαρακτήρες και δεν έχουν διαβάσει ποτέ. Υπάρχουν τεχνίτες που είναι πολύ καλοί τεχνίτες και δεν έχουν πάει σχολείο ποτέ. Ταμπού δεν είχα ποτέ. Ταμπού και κόμπλεξ ποτέ. Δεν με ενδιέφερε τι θα πει ο κόσμος, γιατί ξέρω ότι οι φίλοι μου, αυτοί που είναι πραγματικοί φίλοι μου, θα είναι θετικοί. Όσοι είναι αρνητικοί, δεν είναι φίλοι μου, οπότε δεν με ενδιαφέρει η γνώμη τους. Εμένα με ενδιαφέρει να περάσει καλά το παιδί μου. Να ζήσει τη ζωή του και έτσι να είμαι κι εγώ χαρούμενος. 

Ερώτηση στον Γιάννη Στουραϊτη, θετός γονιός της μικρής Νάσιας.

Κάποιοι πάντως προτιμούν να εξαντλήσουν τις πιθανότητες να αποκτήσουν δικά τους παιδιά, παρά να υιοθετήσουν...
Αν πρέπει να τραβήξεις τα πάθη του Χριστού, να βάλεις σε κίνδυνο τη ζωή σου και να ξεπαραδιαστείς για να αποκτήσεις το δικό σου παιδί, τότε εγώ ανεπιφύλακτα τοποθετούμαι υπέρ της υιοθεσίας. Παρά το γεγονός ότι θέλω να αποφύγω ηθικολογικά επιχειρήματα του τύπου "με τόση φτώχεια και δυστυχία γύρω μας", εδώ μπαίνω σε πειρασμό να το κάνω. Όσο πιο πολύ το σκέφτομαι, τόσο ψηφίζω υπέρ της υιοθεσίας...
Ερώτηση στον Γιάννη Παπαδόσηφο, δολοφόνος στον δολοφόνο του γιου του.

Εάν σου είχε ζητήσει συγνώμη, υπήρχε περίπτωση να τον συγχωρήσεις; 
Τι λες τώρα; "Συγνώμη γιατί σκότωσα το γάτο σου;" Γίνεται αυτό το πράγμα; Να σου λέει κάποιος "συγνώμη, σκότωσα το γιο σου". Και δεν ήτανε κατά λάθος! Επίτηδες ήτανε. Μόνο το αίμα τα ξεκαθαρίζει αυτά τα πράγματα. Να ζωντανεύει και να τον σκοτώνω κάθε μέρα. Η πληγή μου δεν γιατρεύεται. 
Ερώτηση στον Ματθαίο Γιωσαφάτ, ψυχαναλυτή.

Είναι εύλογο κάποιες γυναίκες να επιλέγουν τον δυνατό, να ψάχνουν δηλαδή την αγκαλιά του διοικητή ή του προϊσταμένου τους;

 Μα στη φύση τα θηλυκά αναζητούν πάντα τα καλύτερα γονίδια. Όλα τα αρσενικά, πριν πηδήσουν, ματώνουν, αγωνίζονται, το θηλυκό κοιτάει και μετά πάει με τον ισχυρό. Πάει με τον νικητή της ξιφομαχίας. Γιατι έτσι εξασφαλίζεται η βελτίωση της ράτσας. Τώρα ο δυνατός έπαψε να είναι ο μπρατσωμένος, ο Ηρακλής, ο ιππότης. Σήμερα δύναμη είναι το πορτοφόλι, το μυαλό, η διασημότητα. 













 


Δεν υπάρχουν σχόλια: