Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Η...Ιθάκη μου!

Γράφει η Σοφία Σαμαντάρα



 
Ανθρώπινες σχέσεις. Περίπλοκες, εύθραυστες, σημαντικές, επιφανειακές… απαραίτητες.
Σχέσεις ζωής. Δυσεύρετες, μοναδικές, ευλογημένες. Δίνουν γεύση, άρωμα και χρώμα σε κάθε στιγμή της ζωής, δαμάζουν ότι μπορεί να τρομάξει την ανθρώπινη ψυχή.
Ερωτικές σχέσεις. Απρόβλεπτες. Τελεία και παύλα. Απρόβλεπτες σε κάθε στάδιό τους. Στην αρχή τους, τη διάρκεια και το τέλος.
Στη δική μου περίπτωση, οι ερωτικές σχέσεις… παραμένουν ερωτηματικές. Ξέρω ακριβώς τι θέλω από τη ζωή μου κι αυτό είναι σχήμα οξύμωρο γιατί μου δυσκολεύει τη ζωή. Έχω βρει την Ιθάκη μου, την έχω εικόνα στο μυαλό μου. Είναι το άλλο μισό της ψυχής μου. Είναι μια μεγάλη αγκαλιά που μπορεί να χωρέσει ακόμη και τις πιο μεγάλες μου ανασφάλειες. Είναι δυο μάτια τόσο ζεστά και υγρά που καθρεφτίζουν το καλύτερο κομμάτι του εαυτού μου. Είναι ένα χαμόγελο τόσο πλατύ που καθησυχάζει τους πιο μεγάλους  και γελοίους φόβους μου. Είναι μία καρδιά τόσο φιλόξενη που χωράει τη δική μου. Είναι η ματιά στην ευτυχία όταν κλείνω τα μάτια μου. Είναι η φουρτούνα και το ηλιοβασίλεμά μου. Είναι το δικό μου νησί. Η δική μου Ιθάκη. 


Όμως πόσο κρατάει το ταξίδι, πότε τελειώνει ο πηγεμός για την Ιθάκη? Γιατί ένα σου λέω, δεν είναι απόλαυση πια. Οι εποχές αλλάζουν. Ποιητές και πρίγκιπες περνούν δύσκολους καιρούς. Ποια στιγμή μέσα στον χρόνο ήταν που μου ξέφυγε, ποια ήταν εκείνη η στιγμή που έγινε τόσο περίπλοκο το ταξίδι? Πότε χάσαμε τους ρόλους μας? Κι εγώ τώρα που χορεύω στην τρίτη δεκαετία σε ποιόν ρόλο δίνω το στίγμα μου? Πρέπει να είμαι διασκεδαστική και καλλίγραμμη, πνευματώδης και αισθησιακή, δυναμική και ευαίσθητη, πετυχημένη και άνετη, σικ και ενημερωμένη? Με ποια σειρά, σε ποιόν βαθμό και με ποιόν συνδυασμό? Πότε έπαψε να είναι γοητευτικό να είμαι ο εαυτός μου?
Κι όταν παίρνω πρωτοβουλία σε μία καινούργια γνωριμία απλά προσεγγίζω το μέλλον σύγχρονα και δυναμικά ή ευνουχίζω τον άντρα «κυνηγό»? Κι όταν θέλω να εκφράσω τα συναισθήματα μου πρέπει να είμαι απλή και ειλικρινής ή να επιστρατεύσω γυναικεία τεχνάσματα και κόλπα? Ποιο είναι τελικά το savoir faire στον έρωτα? Ποιος έχει το manual και πόσες σελίδες πρέπει να αποστηθίσω? Τι σχέση έχουν η στατιστική και τα μαθηματικά με τον έρωτα? Είχα την αίσθηση πως αρκούσε απλά η χημεία…

Υ.Γ. Ευχαριστώ θερμά τη Σοφία που ανταποκρίθηκε τόσο άμεσα στο κάλεσμά μου να μοιραστεί μαζί μας κάτι τόσο δικό της. Καλώς ήρθες στην παρέα μας!
                                                                                                   

Δεν υπάρχουν σχόλια: